sunnuntai 6. marraskuuta 2016

Kuin kirkas valo pimeään


"Silloin kaikki se, mikä oli katkeraa, kääntyy parhaakseni. Sinä pelastat minut kuoleman kuilusta. Selkäsi taakse sinä heität kaikki minun syntini." Jes. 38:17

Armon kirkastuminen tarkoittaa sitä, että ymmärrämme, että Jeesus kuoli juuri meidän syntiemme tähden. Uskomalla Jeesukseen saadaan kaikki synnit anteeksi. Meidät on pelastettu kuoleman kuilusta, nostettu tuhon tieltä elämän tielle, kun sydämessämme lepattaa pienikin uskon liekki.
Myös ne asiat, jotka ovat aiheuttaneet katkeruutta tai jotka ovat olleet synnin harjoittamisen kurjia seurauksia, voivat muuttua siunaukseksi ja vahvuudeksemme, kun Jeesus saa niissä meitä auttaa. Parhaimmillaan voimme sanoa Hiskian ylistysvirren sanoin: 'Kaikki se, mikä oli katkeraa, kääntyi parhaakseni, sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taakse."

(Pastori Juha Vähäsarja kirjassa Joka päivä Jumalan kämmenellä)


---

Jos nyt joku sattuisi miettimään, että miksi laitan juuri tähän blogiin tätä tekstiä, niin kukaties joku tarvitsikin juuri tätä...



Valoisaa päivää Sinulle!



8 kommenttia:

  1. Kauniit sanat ja ihanat kuvat, valo loistaa kuin armo pimeään :)

    VastaaPoista
  2. Ihmeesti on kyllä joskus, ehkä vasta vuosia jälkeenpäin, voinut nähdä, että vaikeatkin asiat voivat kääntyä siunaukseksi. Tavalla tai toisella... Ihania kuvia sinulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Niin voi tosiaan olla, vaikka vaikeassa paikassa saattaa ajatella, ettei siitä ikinä voi mitään hyvää seurata...

      Poista
  3. Hienosti olet saanut kuvattua pelastuksen valon loisteen, meidän maallisen matkamme tielle. 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuvat otin vanhoista varastoista ja teksti oli Juha Vähäsarjan kirjasta:)

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Kiitos:) Kun löytää hyvän tekstin, niin on kiva jos sen saa muidenkin luettavaksi.

      Poista