torstai 28. syyskuuta 2023

Kertakaikkiaan... meille!

Muutama aamu sitten tulin miettineeksi tuota sanaa, kun mieleen tuli se ajatus, että Jeesus kertakaikkiaan otti pois syntimme. En liene aiemmin ajatellut, että sanassa on kaksi osaa, jotka yhdessä muodostavat vahvan sanan: kerta ja kaikkiaan. Jeesus teki sen yhden ainoan kerran, kun kuoli synnittömänä meidän kaikkien puolesta. Se on sellainen lahja, kuin kuolemaantuomitun puolesta meneekin joku toinen henkensä antamaan. Se annettiin meille! Jokainen halukas saa ottaa vastaan sen arvolahjan! 

Harmi vain, että usein me  emme  osaa oikein uskoa ja luottaa siihen, ja arvostaa sitä, kun emme olleet itse paikanpäällä näkemässä sitä kaikkea... Asia ei silti siitä muutu, vaikka se on tapahtunut meidän silmiemme näkemättä. Paikalla on ollut kyllä runsaasti muita silminnäkijöitä ja niistä asioista on kirjoitettu muistiinpanoja. 

Kirkastakoon nyt kuitenkin päiväämme ajatus siitä, että syntimme on jo kannettu ristille Jeesuksen toimesta, ja sen lahjan saa itselleen ottaa jokainen joka vain haluaa☀️

"Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". Johanneksen evankeliumi 6:29 

"... häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe ja riemuitsette  sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla," 1. Pietarin kirje 1:8




Jeesuksen maan päällä ollessa oli vielä temppeli, jossa papit uhrasivat ihmisten syntien tähden joka päivä uhreja. Ja kerran vuodessa vielä ylimmäinen pappi meni sinne kaikkeinpyhimpään niin omien syntiensä kuin kansankin syntien tähden. Mutta nyt on Jeesus.

"Kun Kristus kuoli, hän kertakaikkisesti kuoli eroon synnistä. Kun hän nyt elää, hän elää Jumalalle." Room. 6:10

"Toisin kuin muiden ylipappien, hänen ei tarvitse päivittäin uhrata ensin omien syntiensä ja sitten kansan syntien sovittamiseksi  Hän on antanut kertakaikkisen uhrin uhratessaan itsensä." Hebr. 7:27

"Hän ei tuonut uhrina pukkien eikä sonnien verta, hän on uhrannut oman verensä. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen." Hebr. 9:12

"Rakkaat ystävät! Hartaasti olen halunnut kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, ja nyt sain aiheen kehottaa teitä taistelemaan sen uskon puolesta, joka pyhille on kertakaikkisesti annettu." Juud. 1:3


---
Tässäpä vielä hyvin lohdullinen kirjoitus pastori Mika Tuoviselta:




2 kommenttia:

  1. Jeesus on sovittanut kaikki synnit,on turvallista tietää että
    synnit on sovitettu ja saa uskoa kaikki synnit anteeksi. Siunausta sinulle! (sunrise41.blogspot.com)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on lohdullista, että hän teki sen kaiken! Muutoin olisimmekin kyllä ihan pulassa. Siunausta sinulle myös:)

      Poista