torstai 2. helmikuuta 2023

Voiko sieltä muka tulla jotain hyvää?

"Seuraavana päivänä Jeesus tahtoi lähteä Galileaan; ja hän tapasi Filippuksen ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Ja Filippus oli Beetsaidasta, Andreaan Pietarin kaupungista. Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeeteetat ovat  kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan Nasaretista".

Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".

Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso,  oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!" Natanael sanoi hänelle: "Mistä minut tunnet?"

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut". Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sentähden, että minä sanoin sinulle: 'minä näin sinut viikunapuun alla', sinä uskot. Sinä saat nähdä suurempia kuin nämä ovat." Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle." 

Johanneksen evankeliumi 1:43-51






2 kommenttia:

  1. Onneksi meillä on Herra, joka auttaa! Ompa siellä paljon lunta, täällä vain ohut kerros. T.Sesse

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, Todellinen sellainen! Lunta on tosiaan nyt paljon. Tänään paistaa ihanasti ulkona ☀️.

      Poista