sunnuntai 20. elokuuta 2023

Jeesuksen rohkaisevat sanat!

Vapaasti muisteltuna:  - Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Ja jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille että menen valmistamaan teille sijaa? 

"Jos ei niin olisi", hän - Jeesus, kuitenkin valmistaisi sen! Siellä on paikka minullekin, vaikka koen itseni arvottomaksi sitä saamaan. Mutta se onkin arvolahja arvottomalle. Sen hankki se, joka oli siihen arvollinen. Hän täytti kaikki vaatimukset - meidän puolestamme.

"Älköön teidän sydämenne olko  murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei  niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?  Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."  Jeesuksen sanat, Johanneksen evankeliumiin muistiin merkittynä: luku 14:1-3

Tuota lukua oma isäni, (joka varmaankin koki itsensä arvottomaksi), luetti minulla lapsena ollessani ääneen itseään varten!  Niinpä minäkin sain siitä sanasta jo tulevaa elämääni varten muistettavan asian. Mielenkiintoista on sekin, että kun isän hautajaiset oli lähes kolmisenkymmentä vuotta sitten, luki pappi, (Sakari Pöyhönen), sitä samaa lukua, vaikka ei tiennyt mitään sen merkityksestä isälle. Mutta Jumala tiesi❤️


"..."Tulkaa, sillä kaikki on on jo valmiina". Luukkaan evankelimin luvusta 14, jakeesta17. Jeesus kertoi vertauksen kutsusta häihin...

---

Tuli vielä mieleen yksi laulu, itseasiassa sepä onkin virsi; 525, (jota on laulanut ainakin Samuli Edelman): "...  suurempi kuin sydämeni... kutsujan on laupeus... " 

https://virsikirja.fi/virsi-525-suurempi-kuin-sydameni/



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti