tiistai 30. marraskuuta 2021

Mitäs hevosmiehiä nuo on...?

 Selitän kohta. 





 
Sain piirustusidean aamulla lukiessani tälle päivälle merkittyjä jakeita päivän sanasta. Siinä oli muutamia jakeita (Sak. 1:1-17) Sakarjan kirjasta; mm. nämä:

"...Minä näin yöllä, katso, mies ratsasti punaisenruskealla hevosella, ja hän seisahtui myrttien keskelle laaksoon, ja hänen jäljessänsä oli punaisenruskeita ja punaisia ja valkeita hevosia. Niin minä kysyin: "Mitä nämä ovat, Herra?"  Enkeli, joka puhutteli minua, vastasi minulle: "
Minä näytän sinulle, mitä ne ovat". Ja mies, joka seisoi myrttien keskellä, lausui ja sanoi: "Nämä ovat ne, jotka Herra on lähettänyt maata kuljeksimaan". Niin he vastasivat Herran enkelille, joka seisoi myrttien keskellä, ja sanoivat: "Me olemme kuljeksineet maata, ja katso, koko maa on alallansa ja rauhassa"...." Sak. 1:8-11


Siinä oli ne hevosmiehet. Ja kun siinä mainittiin yökin, halusin sitäkin jotenkin mukaan kuvaan; eli musta tähtitaivas. Tosin muutenkin  ajattelin ensin, että jotain kuva olisi kaivannut lisää. Mutta näin jälkikäteen tuumin, että olisi ollut parempi jättää sittenkin ilman mustaa. Ohut reunaviiva olisi voinut olla sopiva. Sopivaa kynää ei vain ollut silloin käsillä. Tämmöistä tämä piirustelu monesti on.








2 kommenttia: