lauantai 17. marraskuuta 2018

Käyttöajalle pidennystä...

Tein semmoista, mitä en ole ennen tehnyt: laitoin paikkaa "nailoneitten" pohjiin. Nuorena heitin aika nopsaan roskiin jos niihin jotain tuli. Jos jotain korjasin, se tapahtui kynsilakalla. Sitä varten ostin oikein värittömän kynsilakankin, vaikka muutoin en juuri kynsilakkaa käyttänyt. Niinpä se, kaiketi 80-luvulla ostettu pieni pullo, oli käytössä vielä tälläkin vuosikymmenellä. Mutta enää ei ole. Jos lakkaa tarvitsen, otanpa sitten tyttärien puteleista, joissa on valinnanvaraa väreissäkin:) Mutta ei minun kynsilakasta pitänyt kirjoittaa. Olen kyllä pieniä silmäpakoja ja reikiä ommellutkin jo useampien vuosien ajan, mutta mielessä on kytenyt ajatus kokeilla ihan paikkaakin tämmöisiin. Olin ottanut jostain risoista talteen pienet palat tällaista projektia varten. Nyt ryhdyin toimeen.




Tulokseen olen ihan tyytyväinen. Kestävyydestä en osaa vielä sanoa mitään. Toisessa pohjassa on yksi paikka, toisessa kaksikin. Näin nämä kuviolliset saivat vähän lisäaikaa. Muutoin olisi ollut aika heittää ne roskiin.




Eikös se juuri niin ollut, että vaatteiden 
ja muiden tavaroiden käyttöaikaa pitää pidentää:)


4 kommenttia:

  1. Niinhän se pitäisi! Minä taas leikkaan sukkiksista rikki menneet terät kokonaan pois ja pidän nilkkasukkien kanssa :) Konstit on monet meillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on:) Tuota sun konstia minäkin olen harrastanut, mutta nyt ajattelin, että kun niin paljon hametta kumminkin käytän, olisi kiva jos nuo terätkin saisi pidemmän käyttöajan:)

      Poista
  2. Niinhän se on. Riittävän iso paikka reikään nähden luusi kestävän. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mielenkiintoista tosiaan nähdä, miten pitkään käytössä kestää nämä paikkaukset:)

      Poista