keskiviikko 13. toukokuuta 2015

Ai mitä?

Usein meidän huushollissa kuultu lausahdus, varsinkin viime vuosina. Minun suustani kuultuna. Nyt rouva on saamassa kuulolaitteen. Ihan oikeasti. Olen ollut huonokuuloinen jo vuosia ja viime vuosina tilanne on vain pahentunut. Tässä taannoin pyysin lääkäriltä lähetteeen korvapolille, jotta saisin kohennusta asiaan. Noin 7 vuotta sitten olin siellä ja silloin lääkäri antoi ymmärtää, että leikkaus olisi suositeltavampi vaihtoehto...  Ja voin palata halutessani asiaan.  No, ilmankos olen (lääkärikammoisena) vetkutellut sinne menoa uudestaan. On ollut vähän hermostuneet tunnelmat tässä lähipäivinä, sillä tänään minulla oli aika sinne. Nyt saan huokaista helpotuksesta (ainakin tänään), sillä tämänpäiväinen lääkäri sanoi, että voin saada kuulolaitteen, jos en  leikkausta tahdo.  Ja minä en tahdo. Ja sillä vekottimella  kuulee sitten - kuulemma - yhtä hyvin kuin jos olisi leikattu. Nyt sitten sulattelen tätä uutista.

Näkymä Joensuu - Lieksa tieltä.

2 kommenttia:

  1. Toivottavasti saat haluamasi avun siihen! Itse on huomannut, että jos on tausta hälyä, niin ei tahdo kuulla normaalisti. Mitään vikaa ei kuitenkaan kuulotestissä muutama vuosi sitten löydetty.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siihen vaivaan on jotenkin tottunut kyllä, mutta onhan se hienoa, jos ja kun, alkaa kuulla kadotettuja ääniä. Joku hyttysen ininä vaikkapa on joskus saattanut tehdä melkein sekopäiseksi, mutta viime vuosina sitäkin on joskus kaivannut kuullakseeen...

      Poista