sunnuntai 8. joulukuuta 2019

Vaatimaton seimiviritys

Löysin muutama viikko sitten Kontin tuunausosaston tilpehöörilaatikosta pieniä seimihahmoja. Paimenet puuttuivat tuosta joukosta. Ovat kai ehtineet jo lähteä takaisin kedolle...




Kotona minulla oli esillä muutama sopivanoloinen laatikko tähän hommaan. Valitsin sitten lopulta sen, jossa oli laatikon reunassa ikäänkuin vähän kehystäkin, vaikka "kehyksetön" versio olisi ollut himpun verran tilavampi.




Tähdeksi löysin vähän paljetteja ja isoimman revin jostain karkkipaperista. Sopivasti se isoin tähti loistettaan tuossa toisessa kuvassa luo...

Mutta olin kyllä eilen vähällä kiskoa nuo hahmot tuosta irti. Tämä oli pettymys kuvitelmiini verraten. Sitäpaitsi olen aivan tottumaton käyttämään liimapistoolia, sekin ärsytti. No, tänään kuitenkin "kiltisti" liimasin paremmin niitä kohtia jotka lerpattivat irrallaan. Ainakin on nyt yksi vaatimaton seimiasetelma tehty... Sellaisen tekemistähän olen varmaan vuosittain ajatellut, kun olen ihaillut  valmiita seimiasetelmia.



---

Tästä minun seimivirityksestäni puuttuivat ne paimenet. Mutta heille ensiksi oli ilmoitettu Vapahtajan syntyneen; heille, jotka olivat ihmisten silmissä niitä hyljeksittyjä. Siitä oli muuten hyvä kirjoitus tässä: https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/iloa-viimeisillekin/



4 kommenttia:

  1. Hieno tuli! Seimiasetelmat on kyllä kivoja:) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, niin on:) Vielä kun saisi tuon johonkin seinälle vaikkapa.

      Poista
  2. Olipa kiva kun löysit noita seimihahmoja. Ihanan seimiasetelman sait tehtyä! Paimenet olivat tosiaan tainneet jo kiirehtiä Beetlehemiin :) Tuo Seurakuntalaisen kirjoitus pitäisikin lukea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin kyllä ilahtunut noista hahmoista:) Muuten olisi tänäkin vuonna jäänyt seimiasetelma tekemättä.

      Poista