sunnuntai 23. helmikuuta 2020

Se on LAHJA...

"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa." Room. 3:23-24

Fredrik Wislöff kirjoitti tästä näin: "Vanhurskautettu merkitsee: vanhurskaaksi julistettu. Jumala ottaa esille minun paperini tarkastaakseen niitä. Jokaisella sivulla hän lukee synnistä... Eikä minulla ole mitään sanottavaa puolustuksekseni. Ja kuitenkin hän julistaa - kun hän näkee minun uskovan -: sinä olet vanhurskas!  Kristuksen tähden syntisi unohdetaan ja annetaan anteeksi. Ja sinä olet vapaa ja puhdas." Fredrik Wislöff/Levähtää vähän

Ja sama asia oli kyseessä Juha Vähäsarjan kirjassa Joka päivä lupaus kantaa, vaikkakin erilaisin sanakääntein:

"Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita." Joh. 8:32 KR-92

"Totuus on kova sana kuulla, jos se on kielteinen ja koskee meitä itseämme. Kukapa haluaisi kuulla madonluvut omasta elämästään? Ehkä kokemuksesta tiedämme, kuinka syvältä kylmä todellisuus voi haavoittaa. Sanoilla lyödään lujempaa kuin nyrkillä ja niiden lyönnit paranevat iskuista hitaimmin. Jeesus puhui totuudesta, joka vapauttaa ja tarkoitti itseään. Hän on Tie, Totuus ja Elämä. Jeesus puhuu totuudesta kuitenkin rakkauden silmin, karkoittamatta syntistä luotaan pois. Jeesus tietää, mitä ihminen on ja mitä hänen elämäänsä kuuluu. Syntisyytemme tai uskomme heikkous eivät ole hänelle outoa tai ennen näkemätöntä. Jeesuksen totuuden sanoja kuunnellessa heikkokin uskaltautuu avaamaan sisimpänsä, koska totuudenpuhuja puhuu rakkaudesta ihmiseen. Jeesuksen luona ansaitsematon armo peittää ja parantaa totuuden haavat. Meistä tulee armahdettuja, vapaita Jumalan lapsia." Juha Vähäsarja/Joka päivä lupaus kantaa









2 kommenttia:

  1. Ihania kuvia! Ja ihanat tekstit! Kyllä sitä on taas kerran huomannut olevansa niin syntisäkki, että ansaitsematonta armoa ja lahjavanhurskautta todella tarvitaan. Ihanaa, että ne on meille lahjoitettu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo tekstit oli minunkin taas tänä aamuna hyvä lukea! Sun kommenttisi tiimoilta kun tähän tulin...:) Sitä armoa ja sen tarvetta saa kyllä koko iän opetella... Muistin muuten, että se Armo kadoksissa -kirja onkin tyttären hyllyssä, eikä missään varastossa. Taitaisi ollakin hyvä ihan todella ottaa se luettavaksi nyt.

      Poista