keskiviikko 28. lokakuuta 2020

Keittiön pöydän ääressä - kuvien kanssa leikkimistä, ym.

Piirtelin tänä aamuna ajankulukseni. Kauan sainkin aikaa kulumaan pieneen kuvaan. Eihän siitä sellainen tullut, kuin millaiseksi mielikuvitus sen alkuun kuvitti, mutta jonkinlainen kuitenkin. Mutta koska en ollut siihen tyytyväinen, ja aikaakin oli, ryhdyin vielä paperinleikkuupuuhiin kuvan tiimoilta. Kokeilin miltä se näyttäisi jonkinlaisten kehysten kanssa.




Tämä tämänpäinen kuva tuli piirreltyä sen jälkeen, kun olin toiseen blogiini laittanut pienen tekstin aiheesta, johon kuvakin minun ajatuksissani liittyy. Kuvassa odotetaan jotakuta. Vähän jo väsyttää, mutta odotetaan, koska tiedetään varmasti sen odotettavan tulevan.

Linkki mainittuun toisen blogini juttuun: https://toisestatodellisuudesta.blogspot.com/2020/10/odota-hanta.html

Taaspa tulikin sitten piirreltyä nainen kivelle istumaan. Nyt minulla onkin kameran muistikortilla ensimmäisenä ja viimeisenä kuvat kivellä istuvasta naisesta. Joskushan piirsin naisen hiekkarannalle istumaan kivelle ja kaukaisuuteen katselemaan. Siitähän tein sitten myöhemmin virkatun taulunkin.

Tässä vielä se rannalla istujan kuva: https://vaaranlaella.blogspot.com/2018/12/virkattu-kuva.html


Mutta vähän toisenlaista paperihommaa oli tytär yhtenä päivänä harrastanut, kun oli minulle hauskannäköisen muistilapun laittanut pöydälle aamua varten.




Ja laitetaanpa nyt vielä tämäkin keittiön pöydän ääreen sijoittuva asia: Meillä on torttukausi jo avattu:)





19 kommenttia:

  1. Kehykset antavat kuvalle, taululle viimeistellyn silauksen.
    Oi, joi, joi, tortut ovat heiikkouteni joululeivonnaisten suhteen. En minä rohkene tehdä niitä kuin vasta ekat itseisyyspäivän kaffeelle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä oli joku vuosi, että torttuja syötiin läpi vuoden... Ei ihan terveellisintä. No, nyt on vähän paremmalla mallilla siinä mielessä:)

      Poista
  2. Ai että! Ihanat herkut! Juuri tähän vuodenaikaan rupeaa tekemään mieli torttuja!
    Kiitos että avasit torttukauden!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ne kyllä hyviä. Meillä nuorimmat laittoi vielä tortut noin kivalla mallilla:)

      Poista
  3. Todella ihanat herkut pöydällä!
    Kiitos että olet avannut torttukauden!

    VastaaPoista
  4. Oi, kyllä pitää laittaa torttutaikina ostoslistaan. Sain ystävältäkin hienon kuvan tuolla mallilla tehdyistä tortuista. :)
    Sulla on lahja, piirustustaito!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä oli tuo torttutaikina jo jonkin aikaa pakastimessa odottamassa, mutta olipa nyt hyvä hetki aloittaa kausi, kun talviaikakin alkoi:)

      Poista
  5. Välillä on hyvä hiljentyä. Olla kiitollinen.

    VastaaPoista
  6. Hieno piirustus! Varmaan mukavaa aamuisin piirrellä:) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on mukavaa ajankulua, kun sopiva aihe mieleen tulee.

      Poista
  7. Hieno piirustus,olet taitava.
    Millaiset herkut sinulla,Nam.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ne maistuvaisia taas pitkästä aikaa olikin:)

      Poista
  8. Katsoin kaikki nuo vaatteesi vuoteen 2014 asti, jotkut asut kauniita yksityiskohtineen, ja korut niiden kanssa, ja luonnossa kuvatut antaa siihen oman säväyksen,onpa sinulla aikamoinen määrä vaatteita, ja paljon sellaisia joita itsekkin pitäisin,mm. tykkään hameista ja mekoista, minulla aika vähän vaatteita, ei yhtään hametta ja 3 mekkoa, ja kahdet farkut,takkejakaan ei ole kuin 2 parempaa kesätakkia, ja 2 talvitakkia, muutamia puseroita olen ostanut uusia, sinä ompeletkin itse myös, minä en osaa tai en ole jaksanut yrittääkkään ommella,eipä mulla nyt ole ompelukonettakaan, saati neuloa mitään, kun en osaa neuloakkaan, sinulla osa vaatteistasi on uniikki kappaleita ja harvinaisuuksia, kirppikset onkin löytö paikkoja, itse kun joskus katselen kirppiksenvaatteita, niin isäntä komentaa eteenpäin, niin vähän olen kirppikseltä ostanut, ihan muutama kpl. ja nekin on sieltä lieksan löytöpuodista, jolloin yksin olin käymässä.
    Minulla olisi jossain kaavat 60- luvun mekkoon, kukaan ei ompele, voisin lahjoittaa kaavat joskus jos ompelet, tarkistan vielä onko ne tallessa.
    Muuten asiasta toiseen, se kuvakisan kuva on otettu siellä lieksassa, hyvinkin lähellä kotiasi, kun viime elokuussa ajelin pyörällä sen 2 viikkoa, itse asiassa sinäkin olisit sen kuvan voinut ottaa, mutta siellä lieksassa ei ilmesty sitä lehteä jossa se kuvakisa oli.
    Tuo piirtämien on yksi lahja, itse en osaa piirtää mitään, tytär sitä vastoin on muotokuva taiteilija.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pirjo:) Mulla tosiaan on vaatteita, ihan liiankin paljon. Ne on jollain lailla kai ollut minun harrastuksenikin. Mutta koska tilaa on sisällä kovin vähän, on vaatteista aina osa varastossa. Sinä tykkäät käytttää farkkuja, minäkin ulkona käytän, mutta sisällä viihdyn hameessa. Ja kun nyt vielä on lämmintä ollut, kuten eilen, niin tarkenin päivällä kävellä toppatakissa ja hameessa ulkonakin. Farkkuja mulla on kolmet. Mainitsit ne kaavat, kyllä minua kiinnostavat ne. Mulla on joku viehtymys menneiden vuosikymmenten vaatteisiinkin. Ja mitä vaateostoihin tulee, niin useat on just kirppariostoksia, ja monesti on tullut osteltua mielestäni kaunista ja kivaa, mutta ei välttämättä kovin käytännöllistä...
      Olisiko jossain mahdollista nähdä se kuvakisan kuva? Olisi hauska nähdä se.
      Sun tytär on todella taiteilija! Olen nähnyt hänen tekemiään kuvia.

      Poista
    2. Jätin näkyvistä ne kaikki kolme, kun en ollut ihan varma, mikä niistä oli se kyseessä oleva. Vastasin siihen kaava-asiaan sen haluamasi jutun kommenttiosaan:)

      Poista
  9. ok. hyvä näin, tuo blogissa oleva sähk.posti on ihan julkinen, koska sitä en oikeastaan käytä ollenkaan, paitsi jos joku lukija kirjoittaa.
    kiitti otin osoitteen ja laitan kaavat ensi viikolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kiitos:) Laitoin sulle muuten tänä aamuna sähköpostia myös.

      Poista