keskiviikko 2. joulukuuta 2020

Neulottua pitsiä 80-luvun kirjasta - aivan liian vaikea minulle

Selasin muutama päivä sitten joskus siskolta saamaani kirjaa, jossa on enimmäkseen neulottujen vaatteiden ohjeita, mutta hieman jotain muutakin. Yht'äkkiä silmäni rekisteröivät kiinnostavan jutun siinä: tuossahan on neulottua pitsiä. Oli kirjassa lakanapitsinä. Kun olin jo valmiiksi muutenkin ajatellut, että olisi kiva neulottua pitsiä kokeilla, niin rupesin heti tuumasta toimeen. Ajattelin, että eihän tuo vaikealta näytä.

Vaan toisin kävi. Oli liian hankala minulle. Mallikerta sinänsä ei ollut vaikea, siinä oli kaksikymmentä kerrosta, jotka oli lyhyitä. Mutta vaikeus olikin siinä, että minun oli näköjään mahdoton pysyä oikealla kohdalla sen suhteen missä kohtaa ohjetta ollaan menossa. Asiaa helpottaakseni olin jopa ottanut ohjeesta suurennoksen ja värittänyt kerrokset paperissa. Malli oli kuitenkin sellainen, että paperia piti koko ajan tuijotella, että teki oikeita juttuja. Totesin etten voinut edes ajatella niitä näitä tuota tehdessäni. Viisi mallikertaa on tuossa tehtynä, eikä yksikään ole oikein. Ja olinhan tehnyt niitä purettuja yrityksiäkin. Nyt saa riittää tämä malli. Se ei sopinut minun tehtäväkseni. 



Mutta kyllä tuosta epäonnisesta pätkästäkin jotain saa tehtyä, minulla on siitä jo idea. Mutta en kerro sitä vielä.


1 kommentti: