sunnuntai 1. tammikuuta 2023

Juustovormu-härpäkkeet Reettan harteilla


Olen nyt saanut tehtyä kaksi etukappaleiden yläosaa ja takakappaleen yläosan (jos tästä siis joku jakku joskus tulee). Ompelin tehdyt kappaleet olalta kiinni toisiinsa. Nyt ei tarvi enää kiehkuroita virkata, ja johan niihin ehdinkin kyllästyä. Mutta jos tästä jakkua aion, niin minun pitäisi tuolla raidoitusvirkkuulla tehdä muut puuttuvat osat. Hieman hirvittää, että kuinkahan onnistuu noihin tehtävien alaosien mitoitus, että ne saa sitten kohdistettua jo tehtyihin osiin siististi... Nimittäin jo noissa oli ongelmia, sillä virkkuukäsialani on niin epätasaista ja löysää; alkuun oli ollut kireämpää ja lopussa hyvinkin löysää. Kappaleet oli aika muotopuolia ja niiden raidoitukset piti kuitenkin sovittaa oikeisiin kohtiin. No, venytin ja tiivistin, niin sillä ne jotenkin saatiin paikalleen. Ei näyttäisi kovin haittaavan nyt. Mutta mitä tapahtuu, jos ja kun, joskus tuota pestään? No, se on sen ajan asia sitten.





Jos minua ei huvittaisikaan enempää tehdä tätä, niin tuota voisi käyttää vain tuollaisena hartiakoristeena, jos laittaisi eteen solmintanyörin. Tai voihan sen kiinnittää vaikka jollain soljellakin.

Sovitin minä sitä itsellenikin... 









4 kommenttia:

  1. Hieno! Hauskat nuo "kiharat":) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, ja alkuun oli aika hauska niitä tehdäkin, mutta lopussa olin jo kyllästynyt siihen:)

      Poista
  2. Ei voi muuta kirjottaa, kun näyttävä ja kaunis!
    Minulla on pyöriny mielessä lukunutun teko, mutten oo saanu aikaseks :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lukunuttu kuulostaakin kivalta projektilta, tuo mieleen pehmeät langat:)

      Poista