tiistai 20. elokuuta 2024

Tuli verhohomma

Seurakuntamme kirppis on muuttanut ja torstaina on avajaiset uudessa paikassa. Eilen kun olimme isännän kanssa siellä myös vähän jotain laittelemassa, kysyttiin minulta jos voisin ommella sinne yhteen huoneeseen valmiiksi katsotusta kankaasta verhot. Lupasin, kun ajattelin, ettei se nyt liian vaikeata liene. Tänään puuhastelin sitä hommaa. Mielestäni se oli hieman pohdituttavampi homma kuin olin kuvitellut. Mitat oli kyllä valmiina, ja toivottu verhojen tyyppi: kappa ja salusiinit.




Verhot tehtiin vanhasta, kivannäköisestä pussilakanasta. Mutta se erikoisuus hommassa oli, että niistä tehtiin kaksinkertaiset, jotta kuvio on molemmin puolin verhoa. Näkyy sitten hyvin uloskin se. Jonkun verran jouduin pähkäilemään, että miten mitkäkin kohdat kannattaisi tehdä. Minä kun en ole mikään millimetrinainen enkä tarkka etukäteissuunnittelija yleensä ompeluissa, niin jäihän niihin verhoihin vähän toivomisen varaa tietenkin. Kuvakin tuli otettua hassusti, salusiinit ylhäällä, kappa alhaalla...🙄🙃



Mutta ihan kivalta ne tuossa ainakin näyttää. Toivottavasti siellä ikkunassakin sitten, kun niitä sinne kokeillaan...🪟 


4 kommenttia:

  1. Hyvät niistä tuli , ja kaunis kangas! t.Sesse Minäkin olin aikoinaan kirppiksillä töissä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä nähdä miltä ne sitten siinä ikkunassa näyttää. Me ollaan isännän kanssa oltu kirppiksellä vain vähän auttelemassa, itseasiassa aiemmin ollaan oltu vain asiakaan roolissa:)

      Poista
  2. Kauniit verhot. Minä olen ollut kirpputorilla töissä aikaisemmin,
    se oli mukavaa ja tykkäsin olla töissä siellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sullekin se tuttua:) Minä en ole ollut varsinaisesti kirpparilla hommissa aiemmin, mutta nyt kysyttiin avuksi kun oli niin kiire siellä ennen avajaisia.

      Poista