tiistai 3. syyskuuta 2019

Loppukesän piirroksia

Luulen, että nämä kolme ensimmäistä ovat kaikki elokuullisia, vaikka vain yhteen olin tullut laittaneeksi päiväyksenkin. Yleensä pyrin sen päivämäärän kaikkiin laittamaan. Tämä eka on päivätty 8.8.19 ja kuvan taakse olen kirjoittanut: "Koulun aloituspv. Olen katsellut ... tien pielessä erilaisia heiniä, joita kuvassa on olevinaan etualalla ja taaempanakin."  Niinpä niin... Heiniä yritin tuohon etualallekin tosiaan saada, mutta ei niitä heiniksi oikein käsitä, jollei sitä sano. Mutta minua ihastutti silloin pitkät heinänhuiskaleet, joissa oli kivasti värieroja. Toisissa oli latvat punaiset, toisissa vaaleat ja varsissa punaista. Sitä tavoittelin kuvaan. Taaempana olevat pari vaaleaa aluetta on myös heiniä olevinaan, jotka auringon valossa näyttivät kivan pehmeiltä.




No, nyt sitten siirrytään tien varresta takapihalle. Eräänä aamuna ihastelin oranssina hehkuvia kehäkukkia, kun auringon valo osui juuri niihin.




Ja toinenkin takapihan näkymistä ideansa saanut on. Hernepenkkiin oli ilmaantunut orvokki. Itseasiassa sen jälkeen vielä toinenkin. Ja ilmaantui niitä sitten muihinkin kohtiin.  Tomaattienkin joukossa näkyi olevan orvokki.




Ja nytpä sitten eilen yritin taas piirtämällä saada kuvatuksi jotain siitä, mitä olen katselllut. Ensimmäiseen sain idean tiellä lojuneestä lehdestä. Toinen on postilaatikostamme ideansa saanut kuva. Olin jonain aamuna ihastellut sitä, kuinka kivasti aurinko valaisi vaaleat heinät sen ympärillä.




Semmoista tällä kertaa. Täytyy yrittää välillä piirustaa sitä, mitä näkee. Muutenkinhan piirustelu on ihan kivaa, vaikka käsi ei aina tee sitä, mitä mielikuvitus ja silmät käski tehdä...:) Mutta yksi suosikki näyttäisi olevan tältä kesältä ihastelujen suhteen: erilaiset heinät ja auringon  valo niissä! Ja valon ja varjon vaihteluhan minua luonnossa aina muutoinkin ihastuttaa.

Hyvää viikkoa itsekullekin!





6 kommenttia: