tiistai 19. lokakuuta 2021

Saa nähdä mikä tästä tulee...

Yksi tyttäristä ehdotti minulle kesällä, että tekisin hänelle neuleen; sen tyyppisen, kuin minulla itselläni yksi neule on. Ostin Prismasta lankaa, sellaista, josta olen tykännyt, ja josta  olen ennenkin hartioille laitettavaa tehnyt. Tuttuus veti. Mutta jälkikäteen harmittelin, että olisi pitänyt ottaa sitä toista, joka oli huomattavasti ohuempaa. Nyt joudunkin sitten itse kehittelemään sitä, kuinka saisin jotain aiotun muotoista, mutta eri tavalla ja paljon paksummasta langasta tehtyä. 



Alkuun olen päässyt. Mutta nyt piti jo kädenteiden aukkoja varten virkata kainaloiden kohdalle ketjusilmukat. Ja nyt minua jännittää, kuinka alaosa lähtee alkuun; miten saan ylipäätään sen sopivasti muotoiltua, liekö hihojen kohta tarpeeksi röyhelöinen ja ettei selkäosaan vain tulisi liikaa löysyyttä. Ihan alimmaksi tulisi sitten poikittain virkattu, resoria muistuttava kaitale.






2 kommenttia:

  1. Hieno! :) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Se näyttää tuossa kivalle, mutta ilmeisesti on niin, että siinä on liikaa leveyttä... Ainakin siltä eilen kokeillessa näytti. Ja jos niin on, joudun varmaan purkamaan jo tehtyä. Se taas on tylsää. Saa nähdä, otanko aikalisän tuon kanssa.

      Poista