tiistai 11. kesäkuuta 2024

Tämän kotimaamme kesä...

Heräsin hieman kylmissäni. Olisi pitänyt se jokin kevyt peitto illalla ottaa pussilakanan lisäksi. Jäin ylösnoustuani miettimään tätä meidän kesäämme; kesää, jota aina niin kovin odotamme. Kesäisen lämmön lisäksi kylmiä ja sateisia päiviä, ja hyttysiä. Ja vaikka lämmöt olisivat kohdillaan, eikä hyttysistäkään haittaa, usein kuitenkin sen odotetun ilon ja rauhan ajan sekaan tulee jotain, joka rikkoo sitä odotettua kesäihanuutta. Mutta aivan alkuun kaikki oli hyvin. Herra Jumalakin käveli paratiisin puutarhassa "illan viileydessä", näin vanhemman käännöksen mukaan.  Mutta se viileys ei varmasti ollut vilua, vaan miellyttävää illan viileyttä päivän jälkeen. Silloin ei myöskään ollut mitään harmeja ja vastuksia, ei pelkoja eikä petoja, jotka olisivat häirinneet. Rauha oli täydellinen! Sitä on vaikea edes kuvitella, mutta jotain aavistusta, häivähdystä siitä ehkä hivenen, kuin muistona kaukaa... voimme kokea omissa hyvissä hetkissä🌿🕊️. Mutta sitten tuli synti väliin ja rikkoi kaiken. Ihminen joutui eroon Jumalasta, luojastaan. Taiteilijan teos tuli turmelluksi.




Mutta Jumalan Poika, Jeesus, tuli pelastamaan sitä, mikä oli kadonnut: meitä! Isä itse rakasti meitä ja tahtoi pelastaa meidät yhäkin ikuiseen iloon. Sen ilon ja rauhan kaipuu meillä jokaisella on, mutta usein ei ajatella, mistä se kaipuu kaikkeen valoon ja rauhaan on kotoisin. Mutta Jumala on valmistanut meille pääsyn  hänen luokseen taivaaseen, johon Jeesus sanoikin menevänsä valmistamaan meille kotia. Hän lupasi tulla sitten aikanaan  takaisin, ja hän hakee sinne kotiin ne, jotka hänen mukanaan haluavat sinne tulla. Ketään ei väkisin tai vastentahtoisesti sinne viedä, mutta Jeesus kutsuu mukaansa, jotka vain haluavat tulla❤️ 


🐦"Me pääsimme pakoon kuin lintu pyytäjän paulasta. Paula katkesi, ja me pääsimme irti." Psalmi 124:7 🐦 KR-92 

Tuosta tuli mieleen laulu, jonka loppusanoissa on  paulan rikkoontuminen ja linnun vapautuminen. Laulu nro 226 hengellisessä laulukirjassa, nimi ja alkusanat: "Auki nyt on kädet Jeesuksen...": 


☀️"Yhtäkkiä hänen edessään seisoi Herran enkeli ja huone oli täynnä valoa, ja enkeli töytäisi Pietarin hereille sanoen: "Nouse kiireesti." Kahleet putosivat Pietarin käsistä." Apostolien teot 12:7 ☀️ KR-92

Nuo jakeet ilahdutti aamun luettavissa. Ja tämä valoilmiö keittiössä...:)




4 kommenttia:

  1. Olen samaa mieltä kanssasi,vaikka odottaa kesää innolla niin tulee
    jotain ikävää ja en osaa nauttia kesästä kun ilmenee jotain harmillista
    ja mielipahaa,en tarkoita sairautta vaan muuta joka harmittaaa.
    Valonpilkahdus piristää mieltä kun aurinko paistaa sisälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valonpilkahdukset tosiaan, tavalla tai toisella, piristää mieltä. Aina se ei tarvitse olla mitään kovin erikoista kun mieli voi hieman piristyä, edes hetkeksi. Siunausta ja valonpilkahduksia sinulle☀️❤️🌿

      Poista
  2. Niin on täälläkin ehtinyt olla kaikenlaista vaivaa ja vastusta tässä kesällä. Mutta ihana valoilmiö kuvassasi ja ihanat jakeet! Onneksi Jumala kuitenkin antaa niitä valonpilkahduksia ☀️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä niitä valonpilkahduksia ja rohkaisuja kaivataan, ja onneksi Jumala niitä meille antaakin - kuin mannaa taivaasta, päivän kerrallaan.❤️

      Poista