torstai 18. lokakuuta 2018

Ompelua: Lepakkohihainen pusero yhdestä palasta




Lähtökohta oli sifonkikangas, jonka ostin Joensuun Kontista sillä ajatuksella, että teen huivin. Kotona ajatus muuttui. Rupesinkin haluamaan siitä puseroa. Minulla on yksi Espritin lepakkohihainen pusero ja siitä sain vähän mallia kankaan leikkuuseen. Tuo Espritin pusero on tehty useammasta palasta ja siinähän on rypytystä kaula-aukon ympäryksessä, mutta tähän minun versioonihan ei sellaisia tullut. Silti on väljyyttä ihan riittävästi. Minun puseroni on siis yksi pala. Ommeltavaa oli sivusaumat, kaula-aukon käänne ja helma. Hihansuita ei tarvinnut ommella, sillä hulpiot oli niissä.





14 kommenttia:

  1. Hyvä idea. Kaunis pusero tuli!

    VastaaPoista
  2. Hyvä asu tuokin! Ruskea hame sopii hienosti noihin puseron kuvioihin.

    VastaaPoista
  3. Kiitokset Piipe, Hannele ja Sesse:) Kyllä minua aluksi vähän hirvitti ruveta leikkaaan sitä kangasta. Jos pusero olisi mennyt pieleen, ei siitä huiviakaan sitten enää olisi saanut, ainakaan yhtä helposti. Olen kyllä tyytyväinen, että pusero onnistui!

    VastaaPoista
  4. Kaunis pusero ja sopii hyvin Hämeen kanssa yhteen.
    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
  5. Anteeksi. Kirjoitusvirhe tuli aiempaan kommenttiin.
    Pusero ja hame sopii hyvin yhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei haittaa yhtään. Minä huomaan vähän väliä, että minulle tulee virheitä. Vaikka yritän tarkastaakin kirjoittamaani, niin välillä huomaan vasta jälkikäteen, että virheitä löytyy.

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Usein minulla on jotain valittamisen aihetta tekemistäni vaatteista, mutta tähän olen itsekin ihan tyytyväinen:)

      Poista
  7. Hieno kangas puserossa ja mallikin oikein hieno. Sopivat hyvin yhteen. :)

    VastaaPoista
  8. Kivan näköinen paita! Kaunis kuvio ja värit myös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihastuin heti siihen kangaspalaan, kun sen Kontin kangaskorista löysin:)

      Poista