maanantai 15. kesäkuuta 2020

Saatu vastaus loppumatka -mietteisiin

Olin juuri noussut ylös. Olin jo ehtinyt miettiä tänä aurinkoisena aamuna siihen tapaan, että vaikka nyt juuri ei olisi mitään erityistä meneillään, niin mitähän kaikkea (ikävää) sitä vielä loppumatkassa onkaan. Tulin sitten tähän keittiön pöydän ääreen ja otin Wislöffin Levähtäkää vähän -kirjan. Siinä luki:

"Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan." Jesaja 45:4


Minä sain vastauksen mietteisiini.

Tuo  jae tahtoi sanoa: Olet selvinnyt tähän päivään asti vaikeistakin päivistä. Samalla tavoin olet jatkuvan huolenpidon kohteena jatkossakin.




Toisessa blogissani saman tekstin vähän pidempi versio.

---

Pitää vielä lisätä tähän yksi huvittava yksityiskohta tältä päivältä, joka tavallaan liittyy aiheeseen. Kun minä pohdin vanhuutta, mulle kaupataan lehtiä, jotka kuuluu ihan toiseen ikäkauteen. Mulle soitti nimittäin noin runsas tunti sitten lehtimyyjä. Kauppasi käsityölehteä, johon tarjoukseen en tarttunut. Sitten hän otti esiin pari lehteä, joista olin saanut näytenumerot aiemmin, eli joskus alkuvuonna tai viime vuoden puolella. Toinen niistä oli Prinsessa-lehti, siis pikkutttöjen lehti. Tein selväksi, ettei meillä enää sellaista tarvita, mutta tuttu lehti on vuosien takaa. Vanhimmalle tyttärelle se jo aikanaan tuli, olikin aivan uusi lehti silloin. No sitten lehtimyyjä palasi vielä siihen toiseen aiemmin saamaani näytelehteen: Vauvalehti. Niinpä, muistan kuinka olin vähän ärsyyntynytkin siitä, että moisia mulle lähtellään. Yhdessä sitten vähän ihmettelimme, että mistähän niihinkin lähetyksiin on mun osoite otettu.


6 kommenttia:

  1. Sama juttu noiden lehtikauppiaiden kanssa :D Joskus yli 5 v sitten tuli HS viikkolehti. Iloisesti vaan sitä tarjotaan, hei sinulle on tullut se ja NYT on huipputarjous, koska joskus tuli se. Ei vois vähempää kiinnostaa! Mahd nopeesti lopetan puhelun! Toinenvaihtoehto joskus oli ET-lehti, hyvähän se on, mutten tilaa kuitenkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Se melkein onkin niin, että jos tuntemattomasta numerosta soitetaan, niin useimmiten se on joku myyjä kuitenkin. Meille soittelee usein kaikenlaiset ikkuna-, katto- tms. remppafirmat. Usein keskeytän puhelut sanomalla vain, että en osta tai tilaa mitään. Nyt tulin sentään kuunnelleeksi tuon lehtimyyjän puhelun. Mutta sitten on vielä sekin seikka, että joskus kumminkin on niitäkin puheluja, että on jotain itselle tähdellistä. Onneksi kuitenkin vastasin taannoin yhteen tuntemattomaan numeroon, sillä sepä olikin ennestään tuntemataon sukulainen, joka soitti! Se puhelu oli ihan ilo:)

      Poista
  2. Lohdullinen Raamatun kohta. Sopii sattumalta hyvin vastaukseksi minunkin mietteisiini.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli minusstakin niin lohdullinen kohta. Sopiva muistutus, että loppumatkastakin huolta pidetään, kuten tähänkin asti on pidetty:)

      Poista
  3. Minulle on tuo Jesajan Raamatunkohta lohdullinen ja rakas.
    Herra on uskollinen ja pitää omistaan huolen aina.
    Kyllä nuo lehtikauppiaat ovat joskus ärsuttäviä,kun minulle soitetaan niin
    minä sanon vain ei kiinnosta ja lopetan puhelun siihen.
    Hyvää alkanutta viikkoa sinulle:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on tosiaan niin lohdullinen. Onneksi meille on noita lupauksia luettavaksi ja löydettäväksi kirjoitettu:) Usein minä en jaksa lehti- ym. kauppiaiden puheluita kuunnella, kun en kuitenkaan aio mitään ostaa. Hyvää viikkoa sinulle myös!

      Poista