Isäntä sai tässä taannoin "synttärilahjan" eräältä firmalta. Koskaan ei ole ollut heidän asiakkaansa. Lämpimien onnentoivotusten kera hänelle myönnettiin 30 % alennus firman tuotteista. Siis "lahjasta" sai maksaa itse 70 %! Ja tietysti toimituskulut, mikäli hankkii "lahjansa" nettikaupasta. Eikä alennus suinkaan kaikkeen käynyt, sillä läpyskässä oli pitkä litania, mitä alennus ei koske. Lisäksi saajalla piti olla tietty kortti, jotta alennuksen saattoi saada. Tuollaiset lämpimät onnittelut muuttuvat suorastaan kuumiksi, kun lahjan saaja kiehuu kiukusta... Suunnilleen näin isäntä ajatuksensa tästä onnittelusta esitti. Ei siis täydellinen lahja.
Nämä maiset lahjat ovatkin usein enemmän tai vähemmän antajansa toiveita tai ne vaativat saajaltaan jotain. Oikea lahja on saajalleen vastikkeeton.
---
Taivaallinen, kallis lahja, maksettiin kokonaan. Se ei ollut mikään osasuoritus tai alennus hinnasta. Se maksettiin täysin, joten meidän ei tarvi sitä yrittää maksaa. Eivätkä meidän rahkeemme siihen riittäisikään.
Juu, nämä onnittelu postit on naurettavi.Yhdeksän hyvää ja kymmennen kaunista, kunhan maksat turhasta krääsästä. Ihmettelen kuinka kannattaaa moista lähetellä? Saako moisella lisää asiakkaita?
VastaaPoistaTuskin saa. Rupeaa vain kiukuttamaan.
VastaaPoista