maanantai 24. elokuuta 2020

Tyhjä aukko kirjan kannessa, pois reväisty etulehti... Mutta tykkäsin silti. Ostin omakseni

Ihana löytö kirppikseltä: Runokirja "Tässä on tie". Tämä kirjalöytö on toukokuulta. Silloin toukokuun lopussa olin kirjoittanut:  "Vajaa pari viikkoa sitten (siis toukokuussa puhuen) löysin oman seurakuntamme kirpparilta mm. tämän kirjan: Tässä on tie. Siinä on Anni Korpelan runot ja Onni Terävän kuvat. Kirja on Päivän kustantama."  Halusin ostaa sen, koska siinä oli minua miellyttävä kansi, siinä olevasta tyhjästä aukosta huolimatta. Kuva toi mieleen tien, jossa usein kävelen.



Tässä löydössäni oli kannen alta reväisty pois se ensilehti, miksikä sitä nyt nimitetäänkään. Halusin laittaa tyhjän aukon kohdalle kissankelloja. Ihan niitä ei löytynyt, mutta riittävän sopivia silti, minun mielestäni. Jostain lehdestä joskus leikattu kuva.








Takakannessa lukee mm.: "Ihmisellä on sisimmässään kaipuu, joka on merkki siitä, että on muutakin kuin näkyväinen maailma..."  




Minulla pitäisi oleman tällaisia aukkokantisia kirjoja jossain ainakin yksi muukin, mutta on nyt se tarkempi paikka taas vähän tietämätön. Huomaan, että olen viime aikoina tykännyt ostella sellaisia runo- tai mietekirjoja, joissa on kauniit kuvat, ja minua puhuttelevat tekstit. Kun on väsynyt tai mieli maassa, on helpompi ottaa sellainen teos käsiinsä ja saada lohtua, rohkaisua ja ehkä hyvää mieltä kirjaa selaillessaan.

"Anna minulle kätesi. 
Mennään yhdessä tämä matka.
Tässä on tie."

Tämäkin pieni runo kirjan takakannesta, Anni Korpelan sanoittama.




2 kommenttia:

  1. Hyvinhän tuo kuva siihen käy :) Minäkin olen joskus lukenut Anni Korpelan runoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin se kuva oli siihen oikein sopiva, vaikka eivät ihan samoja kukkia olleetkaan:)

      Poista