perjantai 18. syyskuuta 2020

Uuden bloggerin käytöstä

Toivoisin että ne korjaisivat tätä uutta bloggerin käyttöliittymää. En tiedä sitten, onko tämä kenties parempi kännykällä blogia tekeville, koska siitä ei minulla ole kokemusta. Omaani, tai siis omiani, teen ihan tietsikalla. Mahtaakohan tämä uutuus vaikuttaa myös toisten blogien seuraamiseen. Nimittäin siihenkin on tullut "väliin" uusi, ja minun mielestäni turha lisäklikkaus; se uudelleeenohjausklikkaus, jota ilman ennen pärjättiin. Ja harmissani olen myös siitä, että on ihan turhia "vetämisiä"... En tiedä miten muuten sitä kuvailisin, kun esim. omien blogieni tietoja katselen, niin siinä on sivupalkissa se ylös/alas -valikko. Siinä sitten edestakaisin joutuu menemään, kun kaikki ei näy kerralla. Tilasta se ei ole kiinni. Ne mahtuisi siihen hyvin kaikki, mutta kun siinä on ne viimeisimmät käytetyt, ja sitten vielä sen jälkeen kaikki yhdessä allekkain. Tässä nämä harmituksen aiheet nyt. Lisääkin tietenkin on, kun ne tiedostaa vanhaan verraten.

Olin nuo kirjoittanut jo muutamia päiviä sitten. Jatkan vähän. Esimerkiksi tunnisteet juttuihin minulla on jääneet laittamatta. Entisiä ei enää tuossa sivupalkissa näy tätä kirjoittaessa, ja mikähän  tuokin on olevinaan kun tuossa lukee: "erota tunnisteet toisistaan"?  Toisessa blogissani yritin tänään saada laittamaani linkkiin sinisen värin, mutta ei onnistunut. Siihen tuli kyllä mahdollisuus valita väri, vaan mitä hyötyä siitä  valinnasta on, jos ei tiedä, miten sen värivalintansa saa pysymään siihen tekstiin... Niin, ja sitten kuvien kanssa on aika puljaaminen. Niitä on vaikeampi siirrellä. Joskus kuva menee sivuun, vaikka tarkoitus on se keskelle laittaa. Ennen sen saattoi helposti siitä siirtää keskelle. Nyt ei se ei näy onnistuvan, koska se heittää kuvan tekstin alkuun. 

Toivon todella, että tietsikalla kirjoittaville olisi oma käyttöliittymä, jos tämä "uudennus" oli tarkoitettu "helponnus" kännykällä bloggaaville!




4 kommenttia:

  1. Minulla ei olekkaan sellaista kännykkää, joka on kaikilla mausteilla, uusi bloggeri ei näytä olevan sen ihmeellisempi mulla ainakaan,helppohan tuo näköjään oli,ei tuottanut vaikeuksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei minunkaan kännykällä edes voisi tehdä blogia. En kyllä itse tykkää yhtään tästä uudesta bloggerista. Minun silmääni se entinen systeemi oli selkeämpi, olisin mieluusti pitänyt sen.

      Poista
  2. Minusta se uusi systeemi on hankala ja hyvin vaikea käyttää,minä olisin tykännyt entisestä. Minä olen kannettavalla tietokoneella ja sillä kirjoitan blogia,en osaa käyttää kännykkää blogin tekemiseen.
    Hyvää viikonloppua sinulle:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvää viikonloppua sinulle myös:) Minä en myöskään yhtään tykkää siitä muutoksesta. Valokuvien kanssa puljaaminenkin on vaikeampaa. Jos blogia tehdessä haluaa vaikka kuvaaa siirtää toiseen paikkaan, se heittää sen aina sitten sivuun. Menee aikaa tosi paljon niitten kanssa tuhratessa:(

      Poista