sunnuntai 30. tammikuuta 2022

Ilosanomapiiri

Olen löytänyt netistä kyseisen jutun, joka on sellainen ikäänkuin Raamattupiiri. Tiedäthän, mikä Raamattupiiri on? Sellainen, jossa ystävät ja tutut, ja vaikka ennestään tuntemattomatkin mukana, ottavat keskusteltavakseen jonkun Raamatun kohdan. Tämä Ilosanomapiiri on ikäänkuin sellainen.  Mutta siinä on aiheet ja ehdotetut kysymykset netissä kirjoitettuina. Ja yhtä hyvin voi itseksekseenkin tutkia näitä juttuja. Silloin on Raamattupiiri yhdelle. Ja mikäs estää sitä kahvia ja kastamista, eli pullaa tai muuta,  ottamasta mukaan siihen:)

Tuossa oli keskustelun aiheeksi otettu erilaisia kohtaamisia, eli niitä, kun Jeesus huomioi jonkun ihmisen. Käsiteltävässä kohdassa on aina monenlaista kysymystä mietittäväksi. Eihän niitä kaikkia tarvitse pohtia, voi ottaa miettiäkseen sen, mikä itseä kiinnostaa.

Ekana oli veronkerääjä. Siinä kohtaa oli mietinnässä mm. se, että miksi Jeesus juuri itseä kutsuisi mukaansa? 

Tutustu ihmeessä, tuosta linkistä näkee. Perusta vaikka Jeesuksen kanssa kahden keskustelupiiri, aiheena: miksi hän kohtasi näitä ihmisiä?

https://ilosanomapiiri.fi/kohtaamisia  

Ilosanomapiirin on suunnitellut Mailis Janatuinen.




Ja tämä aamuna tulin lukeneeksi tällaista, kohtaaminen siinäkin:

Eräs fariseus kutsui Jeesuksen kotiinsa aterialle. Ja sinne tuli eräs nainen, jonka tulo aiheutti Jeesuksen ja talon isännän keskustelua. Jeesus sanoi mm. talon isännälle, naista tarkoittaen:  

"Niinpä sanonkin sinulle: hän sai paljot syntinsä anteeksi, sen vuoksi hän rakasti paljon. Mutta joka saa anteeksi vähän, se myös rakastaa vähän."  Luuk. 7:47

---

Ja tästä pääset vielä halutessasi katsomaan toisesta blogistani, mitä minä  pohdin kolmesta Ilosanomapiirin kysymyksestä:

https://toisestatodellisuudesta.blogspot.com/2022/01/muutama-kysymys-itselleni-mietittavaksi.html




4 kommenttia:

  1. Kiitos vinkistä,minä en ole tiennytkään että ilosanomapiiri
    löytyy netistä. Siunausta sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, sinulle samoin🙂 Oli minun mielestäni kiva löytö se piiri. Niissä riittää tutkittavaa pidemmäksi aikaa.

      Poista
  2. Minulla oli jotenkin niin surullinen olo, että päätin tulla tänne sinun blogiisi lukemaan, kun täämtä aina löytyy lohdullista luettavaa 💚 Oi ilosanomapiiri! Me kokoonnuimme sen (ja samasta kohteesta löytvien raamattupiirien) parissa yli kymmenen vuoden ajan. Nyt en ole tavannut muita ihmisiä kuin perheenjäseniä ja ohimennen työkavereita kahteen vuoteen. Miten hyvä ajatus käydä kysymyksiä yksin läpi! Olen kuunnemlut työmatkoilla SRO:n radioraamattupiirejä. Niitäkin voi käydä läpi yksin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No olipas sitten hyvä, kun tulin laittaneeksi tuon! Sinä kommentillasi rohkaisit minua, kun olen monesti viime aikoina miettinyt, että onko näistä mun jutuista mitään hyötyä. Tosin sain niihin mietteisiin sitten senkin ajatuksen, ettei mun sitä hyötynäkökulmaa tarvitse miettiä. Se on toisissa käsissä ihan. Minä itse aika harvoin kuuntelen mitään, kun mieluummin kirjallisessa muodossa yleensä ammennan itselleni jotain. Tämä on kyllä ollut rankkaa aikaa, tarvitaan lohdun ja rohkaisun ja huolenpidon sanoja. Siunausta sun ja teidän arkeen!

      Poista