maanantai 28. helmikuuta 2022

Arkea: Vaihtoehtoisia piirustuspapereita

Olen viime aikoina käyttänyt niin paljon vesiväripaperia, että lehtiöiden loppu häämöttää. Olen ostanut niitä yleensä Joensuussa käydessä, koska sellaista  paksumpaa vesiväripaperia ei ruokakaupasta yleensä löydy. Isoista marketeista sitten löytyy. Niinpä olen nyt paperin loppumista ajatellessa miettinyt ratkaisuja siihen tilanteeseen, jolloin ei yhtään oikeaa vesiväripaperia ole, ja uusi lehtiö on vielä hakematta.  Kierrätyskonsteja siis. Olenkin jo hyödyntänyt sitä aiemmin, että tyystin pilalle menneitä tekeleitä on otettu uusiokäyttöön. Niistä voi toisen puolen hyödyntää. Olen leikannut niistä isoja arkkeja pienemmiksi. Niitä mulla onkin laatikossa joitakin.

Mutta eilen osui silmäni yhden lahjapaperirulllan ruskehtavaan sisuskartonkiin. Sehän on vähän tukevampaa. Siinähän toimisi vahavärit, joita on valkoisella paperilla ollut vaikea saada riittävän näkyväksi.  Leikkasin pienen palasen kokeeksi. 



Hyvin näkyy värit siinä. Minulle jäi nyt iso, kapea pala, johon ainakin haaveilen tekeväni ikäänkuin panoraamakuvan, eli jonkin vaaramaiseman. 

Mutta sitten keksin tänä aamuna kokeilla tyhjää kirjekuorta. Sehän on aika ohutta, mutta materiaalia saa runsaasti, kun laskujahan laatikkoon aina pukkaa. Ja metsäistä siihen sudittiin... 




Kokeilu on märkä tuossa ja märkänähän  rypistyvät, ja väritkin sitten valuvat ties minne. Mutta jos kastelisi ja antaisi kuivua ja tekisi valmiiksi leikattuja arkkeja etukäteen näistä. Voisi kokeilla.

No, tässäpä oli nyt tällaista arkihöpinää tänä aamuna. 





Jaksamusta itsekullekin tähän viikkoon!☀️🙏   




2 kommenttia:

  1. Onpa kauniit! Hyvä idea hyödyntää lahjapaperirullia ja laskujen kuoria! Tulee tylsät laskukuoretkin kivaan käyttöön:) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista