torstai 19. maaliskuuta 2015

Raamattuhaaste 3/5

Tämän aamun mieluisa jakeeni onkin loppuosa eräästä jakeesta. Jae on Matt. 28:20. Jakeen alkuosassa Jeesus neuvoo opetuslapsiaan:   "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."  Ja sitten jae jatkuu:

"... Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." 

Tämä jae on lohdullinen.  Kaikkina päivinä... Myös niinä pahoina päivinä. On se paha päivä sitten oman huonouden tuntoa, pelkoa, mitä hyvänsä.  Hän on läsnä, vaikka emme sitä läheskään aina tunne. Hän on mukana siellä ryteikössäkin...

Hän on mukana vaikeissa maastoissa ja keleissä

Laitanpa tähän vielä yhden vinkin. Minä olen aika huono löytämään raamatunpaikkoja.  Mieluusti etsin ne suoraan raamatusta, mutta usein ei ole aavistustakaan mistä etsiä.  Toisinaan kysyn isännältä ja  oivana apuna on myös netistä löytyvä Koivuniemen raamattuhaku. Sieltä löytyy helposti, jos jakeesta muistaa edes jotain. Sieltä katsoin tämänpäivän jakeeni.

2 kommenttia:

  1. Kiitos. Tämä jae on kyllä hyvä palauttaa mieleen, kun epäusko ja toivottumuus hiipii mieleen. Kiitos myös vinkistä, minulta on välillä kohdat hukssa, muistaa jotain muttei riittävästi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja ainakin mulla niitä epätoivon hetkiä riittää. Välillä sellaiset hyökkää päälle yllättäen tai sitten on pidempään vieraana. Tuo Koivuniemen raamattuhaku on kyllä tosi kätevä. Sieltä saa näkyviin vieläpä erilaisia käännöksiäkin.

      Poista