lauantai 5. tammikuuta 2019

Itse kätteni jäljet mä tunnen... ja mitä siitä seurasi

Olimme muutama päivä sitten kirpparilla. Sielläpä silmäni rekisteröivät tutun hameen: tuohan on minun tekemä! Olin tehnyt villapuserosta hameen ja sitä jonkin verran aikanaan käyttänytkin. Oli muuten vaateblogini ensimmäinen jutunaihe vuonna 2014. Hame oli kuitenkin lyhyehkö talvikäyttöön tällaiselle vilukissalle, joten kiikutin sen jossain vaiheessa kirpparille. Se ei välttämättä ollut tuo sama, josta sen nyt ostin  muutama päivä sitten takaisin itselleni hintaan 1e. No, sitten kotona päätin heittää sen ensi töikseni koneeseen. Tulin laittaneeksi hameen liian kuumaan pesuun... ja hame kutistui käyttökelvottomaksi alkuperäiseen tarkoitukseensa:(

Nyt tekele on niin jäykkäkin, että vaatteeksi siitä ei olisi enää senkään vuoksi. Mutta keksin sille kyllä käyttötarkoituksen, hyödyllisen vieläpä.  Meillä kun ei autossa toisen etupenkin lämmitys enää toimi, niin tuosta tuli kylmään autonpenkkiin istuinalusta. Kätevä heittää siihen siihen penkille ihan tuollaisenaan; sillehän ei tarvinnut tehdä mitään - jos sitä kutistamista ei lasketa:)

Ei muuten ollut ensimmäinen kerta, kun olen ostanut kirppikseltä takaisin jotain, jonka olen sinne joskus vienyt. Sellaisia kertoja on muutamia. Allaolevan flanellipaidan tapaus oli noin 30 vuotta sittten.  Uudelleenoston jälkeen ei sitä kyllä tullut käytettyä muistaakseni enää juurikaan... ja niin se päätyi jälleen jollekin kirpparille taas.

Kuvassa on vuosiluku 1989. Flanellipaidassa oli valtavat olkatoppaukset.

Kuva vuodelta 1989.

Asuimme silloin vielä siskon kanssa kumpikin  vanhempiemme luona rivitalokaksiossa. Tilaa ei ollut kovin paljon. Kuvassa näkyy miten minun ja siskoni sängyt oli laitettu siihen yhteiseen huoneeseemme.


6 kommenttia:

  1. Olipas hauska löytö, mutta voi harmi kun pääsi kutistumaan! Kaunista talvipäivää ja mukavaa viikonloppua♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä minua harmitti nähdessäni mitä pesukoneesta nostin, mutta toisaalta, tuskin sitä hametta nytkään olisi sen enempää tullut käytettyä. Eikä vie vaatekaapissa tilaa:)
      Mukavaa viikonloppua sinne myös!

      Poista
  2. Minun tuli mieleen, että siitä olisi saanut sohvatyynyn :) Mutta penkinlämmitin on ehdottomast tarpeen ainakin itsellä autossa, mulla on tällä hetkellä auton "vakiopenkilläni" päällekkäin kaksi solumuovialustaa :) kun penkin lämmitin ei heti lämmitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, niin olisikin saanut:) Ja laukkukin minulla käväisi mielessä. Ja vähän mietin jotain sellaistakin, että voisi saada lämpimät pohjat vaikka johonkin tossuihin, mutta en jaksanut/viitsinyt mihinkään näihin paneutua oikein edes. Tuo penkinlämmitin on nyt ainakin tosi tarpeen:)

      Poista
  3. Hyvään käyttöön kuitenki tuli. Voi miten ihana kuva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Ei tosiaan niin paljon harmita, kun siitä tekeleestä on joku hyöty kumminkin.

      Poista