maanantai 7. maaliskuuta 2022

Kun kaipasin yhden laulun sanoja löytääkseni...

Kyllä on mainio palvelu tuo netissä oleva: "Kysy kirjastolta"👍 

Minulla on soinut päässä vanhasta laulusta sanoja, joista jotain muistin: "Herrani, mä katseen sinuhun nyt luon, mä etsin tietä luoksesi..."  jne.  Mutta olisin halunnut laulun koko sanat nähdäkseni. Löysinpä sitten tuon kirjaston palvelun ja sain sopivasti lisätietoa. Siitä selvisi sekin, että olin oikeilla jäljillä, kun muistelin sen olevan alunperin Neuvostoliiton ajoilta, vainotun seurakunnan lauluja.

https://www.kirjastot.fi/kysy/kaipaisin-laulun-sanoja-muistan-savelen?language_content_entity=fi 

Tästä on hyvä jatkaa. Varmaan vielä ne sanatkin  jostain silmiini tulevat.🙂 

---

Ja niin löytyikin, oman paikkakunnan kirjastosta. Sain mukaani ohuen lauluvihkosen, jonka nimi on "Muista veljiäsi". Ja siinä on "tuntemattomien Neuvostoliiton kristittyjen säveltämiä ja sanoittamia lauluja."  Ne on aikanaan laulettu levylle ja kasetillekin, kuten uumoilinkin. Niitä oli vihkosessa 11 kpl ja osa  niistä muistakin on tuttuja. Neljä ainakin sen muistelemani lisäksi nopeasti katsottuna. Siitä minun muistelemastani laulusta, jossa on kolme säkeistöä, olin näköjään muistanut hieman sanoja jokaisesta säkeestä. 

Ja vielä sellainen pieni huomio aikojen kulusta, että esipuhe mainittuun kirjaseen näkyi  kirjoitetetun päivää ennen mun 16 v. päivää... Vähän on aikaa siitä kulunut jo:)



Kuva puolestaan on siitä, kun nypin kuihtuneita lehtiä ja kukkia yhdestä ruukkukukasta. Mutta en ihan suoraan raskinut pois heittää... Näyttivätkin  niin kivalta, että paperin päälle asettelin... 





2 kommenttia:

  1. Onpa kätevä tosiaan tuo kysy kirjastolta:) Hieno kuva! T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi löysin ne laulun sanat noin! Olisin ollut harmissani, jos en olisi mistään saanut niitä sanoja nähdäkseni.

      Poista