keskiviikko 23. maaliskuuta 2022

Mitä eniten varoisimme hukkaamasta...

Minulle tuli ennen ylösnousua mieleen yllättäen tällainen: "Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee." Sananlaskut 4:23

"Kaikki katoaa", tokaisin ajatuksissani vähän myöhemmin  harmistuneena, kun ennen kirjoittamista kuulakärkikynää etsin. Kesken kirjoittamisen nousin myös hiuslenkkiä etsimään. Kun en löytänyt kuulakärkikynää, tyydyin lyijykynään; vaikka sen jälki hiipuu helpommin.  Tuli vain mieleen, että lopulta ne kaikki  etsimämme, kaipaamamme ja arvokkaiksikin katsomamme asiat, hiipuvat ja  katoavat. Toisia emme koskaan onnistuneet edes tavoittamaan. 

Jeesus sanoi: "Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen."  Luukas 9:24

Jeesus sanoi: "sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on." Luukas 19:10



Kallein osa meistä  on talletettu Jumalan sydämelle, jos vain tahdomme ottaa vastaan se talletuksen, joka  puolestamme on tehty.  Sen "korkona" saamme vielä taivaan... ❤️


Päivän Sana -kirjasessa (käytän v. 2021)  oli merkitty tälle päivälle jakeeksi mm. sanoja Jobilta. Hän oli menettänyt lähes kaiken paitsi henkensä: 

"Säälikää minua, säälikää, te, jotka olette ystäviäni! Jumalan käsi on koskenut minuun. Miksi tekin vainoatte minua, yhdessä Jumalan kanssa? Ettekö ole jo kylliksi minua kalvaneet? Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, kunpa ne talletettaisiin kirjaan, uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen! Minä tiedän, että  lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä. Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan, saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät:  hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa." Job 19:21-27 KR-92

---

Kirjoitin siitä ensinnä mieleen tulleesta jakeesta myös toiseen blogiini; toisenlaisia ajatuksia, erilaisesta näkövinkkelistä:

https://toisestatodellisuudesta.blogspot.com/2022/03/monenlaista-ihmisen-paassa-pyorii.html



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti